201111 November

Till alla boende

Städdagen
Tack alla som hjälpte till på höstens städdag!

Sopor
Vi vill än en gång informera alla om att sopkärlen vid husets gavlar endast är till för hushållssopor. Förslut påsen väl, och om sopkärlet är fullt använd det andra kärlet. När sopkärlen är öppna så lockar det till sig både fåglar som sprider soporna och råttor som tyvärr även tagit sig in i huset. Vi önskar därför att alla hjälper till att sköta detta ordentligt så att vi inte får fler oönskade skadedjur.

Värme
Nu har vi köpt och installerat en ny värmepump eftersom den gamla skurit, efter fyra dagar med värmebortfall har vi sedan den 7/11 fungerande värme igen. Du kan behöva lufta dina element.
Vi är intresserade av att veta hur många som trots detta har icke fungerande element i sina lägenheter, vänligen maila brfstadjan@gmail.com senast den 30/11 om du har element som inte fungerar, trots att du luftat dem, samt vilka element det gäller och i vilken lägenhet du bor. Du som inte har tillgång till e-post kan lägga en lapp med samma information i Christine Vesterholms brevlåda.

Budget
Vi har börjat med nästa års budget och vill redan nu flagga för att det troligtvis blir en mindre avgiftshöjning under 2012. Minskade intäkter (två lokaler utan hyresintäkter) i kombination med oförutsedda kostnader (fuktskada, ventilationsproblem, värmepump, Kronofogdeärende) och ökande löpande kostnader (bl a värme, revisorer, vatten) gör att vi måste vidta åtgärder. Vi återkommer med mer information.

Fastighetsskötsel
Vi har gjort en upphandling gällande föreningens fastighetsskötsel och har valt att fortsätta med Åkerlunds när det befintliga avtalet löper ut den 30 november. Eventuella fel ska i 1:a hand meddelas till någon i styrelsen eller per mail brfstadjan@gmail.com, undantag gäller naturligtvis akuta problem. Boende som väljer att kontakta Åkerlunds direkt får vara beredda på att själv stå för kostnaden om problemet inte är akut och/eller ej gäller föreningen utan den egna lägenheten.

Portkod
Vi har fortfarande vissa problem med porten i 43an samt kodlåsen som pga ett elfel varit ur bruk under några dagar i början av november. Vi hoppas att detta inte orsakat alltför stora problem och gör vad vi kan för att åtgärda allt.
Den 30 november kommer vi att byta portkod, den nya koden är XXXX (koden har meddelats i pappersversionen, kontakta styrelsen om du saknar koden).

Med vänlig hälsning

Styrelsen